Lisatud 06.01.2016

Citroën hoiab Eestis tarbesõidukite müügis liidripositsiooni

Juba teist aastat järjest on Eestis enimmüüdud tarbesõiduk Citroën. Kui paljudel automarkidel on tulenevalt seadusandlusest suurenenud just sõiduautode baasil N1-kategooria kaubikuks ehitatud autode müük, siis Citroëni müügiedu aluseks on klassikaline kaubik.

PSA Gruppi kuuluvate Citroëni ja Peugeot’i kaubikute müük moodustas N1-kategoorias koguturust enam kui kolmandiku: 37,25%. 
Citroën müüs liidrina 2015. aastal Eesti turule 729 väikekaubikut ja see moodustas müügist 18,69%. Võrreldes eelmise aastaga kasvas tarbesõidukite müük Eestis enam kui 20%: 3243lt 3900le. 

Eesti populaarseimaks väikekaubikuks on Citroën Berlingo, mida müüdi 2015. aastal 444. Järgnesid juba enam kui 100 autot vähem müünud Peugeot Partner 334 ja Toyota Hilux 248 sõidukiga.
Citroëni müügiedu kindlustab populaarne väikekaubik Berlingo, mille omadused vastavad kõige paremini ettevõtja vajadustele. Berlingo sobib suureäraselt nii linnaliiklusesse kui ka pikemateks sõitudeks. Kui Eesti seadused ettevõtte autopargi osas lähiajal ei muutu, siis võib prognoosida jätkuvat tendentsi sõiduautode baasil N1-kategooria sõidukite registreerimisel, kuid kindlasti jääb vajadus ka klassikalise kaubiku järgi. Ja siin on Citroënil väga hea positsioon, sest mudelivalikus on tarbesõidukid, mille kaubaruumi maht on 3,3–17m3.

2016. aasta tarbesõidukite müüginumbreid võib mõjutada ka teenusena pakutav täisteenusrent, mis on suunatud ettevõttele, et võimaldada keskendumist põhitegevusele ja usaldada kõik sõiduki või autopargiga seonduv teenuse pakkujale. Näiteks pakub Veho Eesti täisteenusrenti. Ligi 25-aastane kogemus autode müügi- ja teenindusettevõtena ning Citroëni ametliku esindaja staatus Eestis võimaldab ettevõtjatele pakkuda väga head tingimused pikaajaliseks rendiks ja ka autopargi halduseks.
Uueks aastaks prognoosib Veho Eesti AS automüügi väikest kasvu ja seda eelkõige tarbesõidukite osas. 

Töölaua versioon