Lisatud 13.03.2016

Citroën SpaceTourer – uus tase mahtuniversaalide maailmas

Äsja lõppenud Genfi autonäitusel esitles Citroën oma uue põlvkonna mahtuniversaali SpaceTourer. Äärmiselt mitmeotstarbeline sõiduk sobib ühtaegu nii suurele perekonnale kui ärikasutuseks.

Uus SpaceTourer ehitatakse C4 Picasso ja C4 Grand Picasso platvormile, andes seeläbi mahtuniversaalile hulganisti juurde sõiduautolike sõiduomadusi. Ühtlasi võimaldab nn moodulplatvormi kasutamine pakkuda SpaceTourerit koguni kolmes erinevas pikkuses.

Standardmudel XS saab olema 4,6 meetrit pikk, versioonide M ja XL pikem teljevahe lisab SpaceToureri pikkusele vastavalt 0,35 ja 0,7 meetrit. Kõik versioonid on saadaval kolme istmereaga ning nende kandevõime on kuni 1400 kg. Muuseas, XL-versiooni viimase istmerea allaklappimisel moodustub enneolematu 3 m3 pakiruum (XS versioonil 2 m3). 

Eemaldades teisegi istmerea, kasvatatakse seda numbrit veelgi. SpaceToureri kõrgus on 1,9 m, mis koos sõiduautoliku pöörderaadiusega 11,3 lubab sellega kenasti hakkama saada ka kesklinna kitsastes parkimismajades. 

Valik säästlikke diisleid, väga praktiline

Pole ime, et uus SpaceTourer saab varustatud vaid rohket pöördemomenti ning säästlikkust pakkuvate diiselmootoritega. Valikus on neid 5 erinevat ning sissejuhatus algab mudeliga BlueHDi 95. Säästlikkuselt parim on BlueHDi 115, mis võimaldab 100 km läbida vaid 5,1 liitri kütuse abil. Võimsaim versioon valikus on BlueHDi 180 (kütusekulu 5,8 l/100 km).

Madala kütusekulu taga on mõistagi ultramoodsad jõuallikad, kuid olulist rolli mängib SpaceToureri puhul selle suurepärane aerodünaamika ning konkurentidega võrreldes keskmiselt 100 kuni 300 kg väiksem tühimass.

Praktilisus on SpaceToureri puhul mõistagi esmajärjekorra märksõna, seetõttu on sel kasutusel hulganisti argitoimetusi lihtsustavaid lisasid. Näiteks saab küljepealseid lükanduksi avada nö hands-free, piisab pelgast jalaviibutusest tagatiiva all. Kuivõrd küljeuksi liigutab elektrimootor, saab juht neid avada-sulgeda enda töökohalt lahkumata.

Samuti kasuliku lisana on võimalik tagaluugist eraldi avada selle akent - kitsastes linnatingimustes on täistuubitud pakiruumiga autost nõnda hõlbus mõnd üksikut eset võtta või seda sinna panna.

Siseruumile annab omakorda avarust juurde klaaskatus, sobiliku ruumipaigutuse osas abistavad nii istmete edasi-tagasi liigutamise kui ka seljaga sõidusuunda pööramise võimalus. 

Turvaline ning moodsalt varustatud

Mahtuniversaal ei tähenda enam ammu kaubikul baseeruvat sõiduautot ning seda tead Citroën hästi. SpaceToureri varustuse nimekirjast leiab ohtralt kaasaegseid lisasid, mis siiani on kuulunud pigem kallite sõiduautode pärusmaale. Valikus on hulga lisasid, nagu näiteks head-up display, mis kuvab juhi ette tuuleklaasile olulise info. 

7-tollise ekraaniga keskkonsoolis on võimalik ühildada nutiseade või kuvada sellelt tagurdukaamera pilti. LED-päevasõidutuled, pimenurga hoiatus, sõiduraja jälgimise süsteem, adaptiivne kiirushoidik ning automaatselt ümberseaduvad lähi- ning kaugtuled on vaid mõned näited uus SpaceToureri varustusest.

Reisjate elu teevad tagaistmeil mugavaks nii USB kui 220 V pistikud, samuti tagaistujate jaoks eraldi seatav kliimaseade.

Mõistagi on tähtsal kohal sõiduki turvalisus ning selles vallas on SpaceTourer oma ülesannete kõrgusel - EuroNCAP-i ohutustestis saavutas see maksimaalne 5-tärniline tulemuse.

Müügile saabub suvel

Mahtuniversaali praktilisus toob muidugi päevakorda autoga seotud kulud. SpcaeToureri hooldusvälp on kuni 40 000 km või 2 aastat, sõltuvalt sellest, kumb enne täis saab. Nõnda tõotab uus mudel koos vägagi konkurentsivõimelise hinna, madala kütusekulu ning pika hooldusvälbaga sarnaselt teistele senistele Citroënidele kujuneda tõeliseks müügihitiks.

Ja ega väga kaua polegi tarvis oodata. Täiesti uus SpaceTourer saabub müügile juba lähikuudel.

Töölaua versioon