Lisatud 25.12.2015

Citroëni uus mootor sai „Engine of The year 2015” tiitli

Citroëni uus kolmesilindriline turbolaadimisega Pure Tech bensiinimootor, mis  tänu oma omadustele on saanud hüüdnime „imemootor”, pälvis rahvusvahelise parima mootori auhinna 1.0–1.4 liitriliste mootorite kategoorias. Imemootor katkestas Volkswagen TSI mootori kauaaegse valitsemisaja antud kategoorias.

Rahvusvahelise sõltumatu Engine Of The Year konkursi  žürii moodustavad 65 autoajakirjanikku üle kogu maailma. Neil on keskmiselt üle 23-aastane kogemus autotehnoloogia hindamisel.
Žürii seletuskirjas tõstetakse esile kolmesilindrilise PureTech mootori omadustest järgmist: eriti madal kütusekulu, madal CO2 emissioon ja sooritusvõime. Selle kolmesilindrilise mootoriga on tootja näidanud, et kubatuuri vähendamine ei tähenda ainult rohkem tõhusust, vaid pakub ka paremat sõiduelamust kui suuremamahulised jõuallikad.
Demonstreerides Citroëni pühendumust keskkonnale ja innovatiivsele tehnoloogiale (Créative Technologie) pakuvad uued PureTech mootorid suuremat  jõudlust koos oluliselt väiksema küttusekulu ja CO2 emisiooniga. 
Nende kaasaegsete jõuallikate kasutamine on võimaldanud tõusta Euroopas CO2 emissiooni liidripositsioonile. Samuti tagab antud mootor Citroënile liidripositsiooni mitme mudeli segmendis tänu madalaimale kütusekulule.

Tasakaalu võll tagab tasase töö

Kolmesilindriline pika käiguga 1.2 L mootori tasase töö tagab omas klassis haruldane,  mootoriga pöörlemisega vastassuunas, kuid samas taktis väntvõlliga töötav tasakaalu võll. Mootori vibratsiooni vähendavad veel hüdraulilised mootoripadjad. Muudest tehnoloogilistest innovatsioonidest tasub mainida : osasliselt õli sees töötav hammasrihm, varieeruva tööga õlipump, sisse- ja väljalaskeklappide muutuvad faasid ja samuti neljaklapitehnoloogiat kasutav plokikaas, mis on integreeritud üheks koos väljalaskekollektoriga. Mootori sisemist hõõrdetakistust on vähendatud kolmandiku võrra. Selleks on võetud kasutusele uus  kolvisõrmede ja kolvirõngaste DLC pinnatöötlus (Diamond Like Carbon). Pure Tech „imemootori“ arenduse käigus andis PSA grupp sisse üle 120 rahvusvahelise patenditaotluse.

Praktiline sooritusvõime täiesti omas klassis

Nüüdisaegse ehituse tõttu toodab see „imemootor“ tunduvalt rohkem pöördemomenti ,kui mitmed konkurentide mootorid. Näiteks võimsusklassis 90-110hj toodab Puretech 110 eeskujuliku 205Nm pöördemomendi. Konkurentide vastavad kolmesilindrilised mootorid toodavad võimsust vähem : VW Polo 160-175Nm, Opel Astra ja Ford Fiesta küündivad näiduni 170Nm ja Kia cee’d annab tulemuseks 171Nm.

Märgatavad investeeringud tootmisse

Pure Tech mootorite tootmise alguses investeeris PSA grupp Prantsusmaal asuvasse Tremery mootoritehase uude tootmisliini 257 miljonit eurot ja mootorite tootearendusse 460 miljonit eurot. Investeeringu kogumaht on 717 miljonit eurot.

Uue põlvkonna PureTech mootoritega on varustatud Citroën C3, C3 Picasso, C4, C4 Cactus, C4 Picasso, C4 Garnd Picasso ja DS3, DS4 mudelid.

Tulemused

International Engine of the Year 2015 mootorid suurus vahemikku 1,0-1,4 liitrit
1. Citroën 1.2 PureTech  243 punkti
2. Volkswagen 1.4 TSI, Twincharger 174 punkti
3. Volkswagen 1.4 TSI electric-gasoline hydrid 165 punkti
4. Volkswagen 1.4 TSI 149 punkti
5. Volkswagen 1.4 TSI ACT 132 punkti
6. Volkswagen 1.2 TSI 123 punkti

Töölaua versioon