Lisatud 04.07.2016
29. juunil tõi Citroën päevavalgele kolmanda põlvkonna mudelist C3. Alates 2002. a on müüdud enam kui 3,6 miljonit C3-e, mis paneb mõistagi ka uuele mudelile kõrged ootused. Erakordse disaini ning isikupäraga on C3 kindel bestselleri kandidaat.
Uue C3-e välimus pole miskit, millest tänaval mööda saaks vaadata. Äratuntavalt on tegemist Citroëniga, stiilielemente on saadud laenuks nii C4 Picassolt kui C4 Cactuselt. Ees rõhutavad Citroëni kaasaja disainijoont äärmiselt kitsad LED-päevatuled, mille all pesitsevad omakorda suured ümmargused kaug- ning udutuled. Ruudukujulise motiiviga tagatuled põhinevad samuti LED-tehnoloogial, mis annab omakorda võimaluse muuta laternate väljanägemise ruumiliseks. Auto külgi katab juba C4 Cactuselt tuttav Airbump, mis kaitseb peamiselt kitsastesse linnaoludesse mõeldud C3-e küljepaneele parklamõlkide ja kriimustuste eest.
Uus C3 on väga isikupärane ning tänu sellele ka tema omanik. Vaevalt juhtub, et tulevikus võib päeva jooksul kohata kaht identset C3-e, selle eest hoolitseb Citroën erinevate unikaalsete värvilahendustega. Kasutusel on üheksa põhivärvi, millele omakorda saab tonaalsust lisada kolme kontrastvärvi abil - katus, udutulede pesad, küljepeeglid ning Airbump'i servad värvitakse just seda tooni. Valikus on kokku 36 erinevat kombinatsiooni ning alati on tulemuseks argipäeva kirgastav lahendus. Just nagu Citroënile kohale.
Lihtsus ja funktsionaalsus on uue C3-e võtmesõnadeks. Sisemuses on rohkelt äratuntavaid C4 Cactuse elemente, kuid kõik on pingutamata paigas ning seda vastavalt uue C3-e enda äranägemisele. Keskkonsooli võtab enda alla 7-tolline puutetundlik ekraan, kuhu on koondatud kõik vajalik alustades kliimaseadmest lõpetades navigatsiooniseadmega. Mõistagi ühildub auto multimeediaseadmega Apple CarPlay ja MirrorLink, Android Auto lisandub 2017. a alguses.
Interjööri viimistluspakette on neli. Metropolitan Grey on mõeldud tagasihoidlikumale maitsele, andes pehmemate toonidega salongile pigem rahulikuma ilme. Urban Red on aga selgelt kontrastsem, moodustades tumedast põhikangast ning erkpunasest tikandist ühes moodsa ja sportliku kombinatsiooni. Kalleima versiooni Hype Colorado pehmed materjalid koos kahes toonis nahast roolirattaga mõjuvad aga antud autoklassi kohta juba pigem luksuslikult.
Erakordseim tehnoloogiline lahendus C3 juures on ConnectedCam. Tegemist on 2-megapikslilise ja GPS-ga ühendatud ette vaatava kaameraga, mille peamine funktsioon on salvestada liiklust. Kaamera aktiveerub liiklusõnnetuse korral automaatselt, suutes iseseisvalt säilitada õnnetusele eelnevad 30 ja järgnevad 60 sekundit videomaterjali. ConnectCami saab aga kasutada ka juht, tehes lihtsa nupuvajutusega pilte või videolõike vahvatest juhtumistest teel olles. Sama lihtsalt saab tabatud hetked üles laadida sotsiaalmeediakanalitesse.
Turvalisuse eest hoolitsevad supermini jaoks uuenduslikud pimenurgaandurid ning sõidurealt väljakaldumise hoiatussüsteem. Mõistagi on saab omanik siseneda-käivitada C3-e võti taskus.
Vaid 3,99 meetrise pikkuse juures pakub uus C3 antud klassi kohta suurepärase 300-liitrise pakiruumi mahu.
Mootorivalik hakkab koosnema uutest PureTech bensiini- ning BlueHDi diiselmootoritest. 1,2-liitrine ja kolmesilindriline bensiinimootor on saadaval kolme erineva võimsusnäitajaga (67, 81 ja 109 hj), 1,6-liitrine diiselmootor aga kas 74 või 99 hj. Start-stop süsteem kuulub standardvarustusse, samuti manuaalkast. Lisaks on võimalik mootoreid kombineerida uue kuuekäigulise automaatkastiga.
Uus C3 jõuab müügile 2017. a alguses.