Lisatud 30.03.2016
Pärast enam kui 20 aastat müügil olnud ning 600 000 toodetud ühikuga turgu valitsenud Jumpy astub tänavusel aastal täiesti uude ajajärku. Uus mudel kannab endas Citroën 80 aasta pikkuse kommertsõidukite valmistamise kogemuse parimaid traditsioone, pakkudes uue Jumpy juures senisest veelgi paremat igapäevakasutust koos suurepärase säästlikkuse ning turvalisusega.
Uus Jumpy on ehitatud moodulplatvormile, mis lubab kasutada koguni kolme erinevat kaubaruumi pikkust. Suurimal mudelil XL ulatub kasulik laadimispind üle 4 meetri, samas kui vaid 1,9-meetrise kõrguse juures suudab see mahutada 6,6 m3 kaupa. Sealjuures võib koorem kaaluda 1 400 kg, mis ikkagi lubab järele haakida kuni 2 500 kg haagise. Väikseim Jumpy kannab lisatähist XS ning on üllatuslikult vaid 4,6 m pikk, mis teeb sellest kitsastes linnaoludes liigeldes edavõrd praktilise auto kohta mõnusa kaaslase.
Mõistagi on Jumpy'st saadaval nii ühe kui mitme istmereaga versioonid - Jumpy Van mahutab näiteks kuni 9 sõitjat. Vajadusel saab aga Jumpy eesmise kõrvalistuja istme kokku klappida, mis võimaldab ka pisemas Jumpys vedada kuni 4 meetriseid esemeid. Kaubikuversioonil on selle tarbeks vaheseinas eraldi luuk.
Pika kerega Jumpy tagumised laadimisuksed avanevad kuni 250-kraadi ulatuses, ühe uuendusega mahtuniversaalide segmendis on võimalik külgmisi lükanduksi avada käed-vabalt. Selleks piisab jalaviibutusest tagatiiva all. Samuti saab juht omalt kohalt lükanduksi avada-sulgeda.
Nutikaid lahendusi leidub salongis veelgi. Näiteks asuvad kõrvalistujate istmepatjade all kaks mahukat kasti, keskmise istme seljatoest käib välja lai käetugi.
Varustust on uuel Jumpyl korralikult. Kasutusel on 7-tolline puuteekraan koos navigatsiooniseadmega, mis ühtlasi edastab ka tagurduskaameralt tulevat 180-kraadilist pealtvaates pilti. Tagurduskaamera ekraan võib aga ühtlasi olla ühildatud tahavaatepeegliga, samuti on valikus nii eesmised kui tagumised parkimisandurid. Juhi tähelepanu hüvanguks kuvatakse head-up display abil tuuleklaasile vajalik info sõidukiiruse ning navigatsiooni juhtnööride kohta.
Uue Jumpy turvalisust aitavad ühtlasi tõsta kiiruspiirik koos liiklusmärkide tuvastus- ning automaatpidurdussüsteemiga. Viimane rakendub üksnes vältimatu hädaohu korral. Adaptiivne kiirushoidik hoiab eessõitjaga pikivahet, samuti abistavad juhti pimenurga andurid ning süsteem sõidurealt väljakaldumise vältimiseks.
Ühtlasi monitoorib uus Jumpy juhi väsimust, andes selle tuvastamisel juhile märku kerge helisignaali ning soovitusega puhkepaus ette võtta.
Turvalisus on uue Jumpy puhul seatud eesmärgiks juba konstruktsioonilisel tasemel. EuroNCAP' kokkupõrketestis saavutas uus mudel maksimaalse võimaliku 5-tärnilise tulemuse.
Mootoreid on valikus koguni seitse ning indeks mudelinimes viitab võimsusele. BlueHDI perekonda kuuluvad jõuallikad pakkuvad võimsust vahemikus 95-180 hj, kütusekulu on seejuures vaid 5,1-5,8 l/100 km. 22-liitrine Adblue paak vajab täitmist iga 15 000 km järel, Jumpy hooldusintervall on aga 40 000 km või 2 aastat.
Pole saladus, et suurepärased kütusekulu näitajad on saavutatud hea aerodünaamika ning kaalusäästu abil. Uus Jumpy kaalub praktilisuselt sama võimekate konkurentidega võrreldes 100-300 kg vähem, mis on ühtlasi põhjuseks, miks Jumpy on oma segmendi säästlikum sõiduk.
Sõidumugavuse huvides pruugitakse Jumpy esiteljel nn pseudo-MacPherson-tüüpi vedrustust, tagasillal aga muutuva jäikuse ning koormustundlike vedrude-amortisaatorite komplekti. Tagasilla konstruktsioon võimaldab tellida Jumpy aga Dangeli poolt ümberehitatult neliveolisena.
Uus Jumpy saabub müügile suve keskel.